طراحی سایت

قالب وبلاگ

طراحی سایت


امام عصر
اللهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در تاریخ شنبه 12 آذر 1390 توسط حسین بیات
بسم الله الرحمن الرحیم

یا هو یا من لا هو الا هو

علامه طباطبایی میفرمود:
سید الشهداء حضرت حسین علیه السلام به سالکان طریق الی الله عنایت ویژه دارند....

هر کجای حوادث
محرم و عاشورا که دقیق میشویم جز عشق وعرفان چیزی نمی یابیم...

کبوتر اندیشه، عاجز است از اینکه بتواند به جلوه های عرفانی
سید الشهدا علیه السلام در کربلا، اوج بگیرد و پرواز کند. لکن به صورت خیلی مجمل و در حد شنیده ها، میتوان به چند محور عرفانی که در کربلا تجلی کرد، اشاره نمود:

۱- نزاع بین عقل و عشق:

نزاع بین عقل و عشق که مقوله ای کاملا عرفانی است، در
عاشورا به نحو اتم تجلی کرد. اخلاق یعنی جدال میان عقل و جهل، ولی عرفان یعنی جدال بین عقل و عشق...

بسم الله الرحمن الرحیم

یا هو یا من لا هو الا هو

علامه طباطبایی میفرمود: سید الشهداء حضرت حسین علیه السلام به سالکان طریق الی الله عنایت ویژه دارند....

هر کجای حوادث محرم و عاشورا که دقیق میشویم جز عشق وعرفان چیزی نمی یابیم...

کبوتر اندیشه، عاجز است از اینکه بتواند به جلوه های عرفانی سید الشهدا علیه السلام در کربلا، اوج بگیرد و پرواز کند. لکن به صورت خیلی مجمل و در حد شنیده ها، میتوان به چند محور عرفانی که در کربلا تجلی کرد، اشاره نمود:

۱- نزاع بین عقل و عشق:

نزاع بین عقل و عشق که مقوله ای کاملا عرفانی است، در عاشورا به نحو اتم تجلی کرد. اخلاق یعنی جدال میان عقل و جهل، ولی عرفان یعنی جدال بین عقل و عشق...

بعضی از یاران سید الشهدا علیه السلام، چندین مرتبه به حضرت فرمودند که این قیام عاقلانه نیست و شکست قطعی است، ولی آنجا که پای عشق در میان باشد، عقل ناقص چکاره است؟!

دل شناسد که چیست جوهر عشق / عقل را زهره بصارت نیست

۲- محبت و عشق تمام به ذات محبوب

به به،در روایت آمده هر چه حضرت سید الشهداء به شهادت خویش نزدیکتر میشد و زخم هایش بیشتر میشد، چهره اش بشاش تر میشد....،

خداوندا این چه مقام و چه حالی است که فهم آن هم برای ما از راه مانگان، مقدور نیست. سید الشهدا علیه السلام آن زخم ها را همه از قضای محبوب میدید و گویا زبان حال حضرت این است که:

دل به جمال مطلق داده ایم، هرچه باداباد.....

۳- عبودیت و تسلیم مطلق

در رفتار امام حسین از اولی که از مدینه حرکت کرد، تا روز عاشورا همه و همه اش عبودیت و تسلیم مطلق در مقابل محبوب است. از آن روزی که هزارها نامه برایشان آوردند که مخلصین تو در کوفه وعراق منتظرند، دچار غرور نشدند. در سخنرانی های خویش همه از مرگ صحبت میکرد. در آن روز هم که با اهل بیت و یاران معدود خویش توسط جمعیت سی هزار نفره از اراذل و اوباش محاصره شدند ذره ای اضطراب در قلب حضرت به وجود نیامد. چرا که جز حضرت حق در قلب او نبود:

القلب حرم الله، فلا تسکن فی حرم الله غیر الله

۴- صبر و رضا؛ واژه ای که حسین به آن معنا بخشید

در مقابل انواع شداید و بلاها، حضرت کمترین بی صبری از خویش نشان ندادند، تک تک اهل بیت او قطعه قطعه شدند، گویا با شهادت هر یک، قطعه ای از بدن امام را جدا کرده باشند، ولی حضرت صبر را شرمنده کرد...

من از درمان و درد و وصل هجران / پسندم آنچه را جانان پسندد

راوی میگوید: به خدا قسم هرگز ندیدم کسی در چنین هنگامه ای با این همه مصیبت، مثل حسین بن علی چهره ای شاد، مصمم و حاکی از توکل به خدا داشته باشد...

و امام در آخر میگوید: الهی رضا برضائک....

----------------------------

حسین جان، قلب عاشقانت سخت می تپد، تو خویش مرهمی بر آن نه...

ز آستین طبیبان هزار خون بچکد / گرم به تجربه دستی نهند بر دل ریش...

یاحق

 





.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
بک لینک فا

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic